platforma mea
PBL folosește predarea prin care elevii învață cel mai bine: ei experimentează și rezolvă probleme din lumea reală, de aceea am ales această metodă de predare prin proiecte, pentru studiul a limbii japoneze. Și nu am ales întâmplător, ci bazat pe studii temeinice, pentru că, la Instant Japanese, avem soluții pentru ca elevii noștri să fie motivați să învețe liber, nu prin constrângere. În cartea „Powerful Learning: What We Know About Teaching for Understanding” (Învățarea puternică: Ce știm despre instruirea bazată pe înțelegere) apărută în 2008, semnată de Dr. Linda Darling-Hammond de la Universitatea Stanford, alături de o listă impresionantă de coautori, ni se prezintă clar și cuprinzător cele mai eficiente practici de predare. După ce au fost studiate diferite strategii de predare practică, a fost determinată cea mai semnificativă metodă din pucntul de vedere al înțelegeri elevilor, De exemplu, ni se demonstrează cum elevii care sunt învățați bine: ● sunt capabili să gândească critic, ● să folosească o rezolvare flexibilă a problemelor , ● să aplice abilitățile și cunoștințele învățate, chiar și în situații noi. Profesor doctor John W. Thomas, în lucrarea „A Review of Research on Project-based Learning” (O revizuire a cercetării privind învățarea bazată pe proiecte) din anul 2000, spune că PBL implică, în esență, următoarele: ● elevii deprind cunoștințe pentru a aborda evenimente din viața reală.● elevii sunt mai responsabili pentru că au control mai mare asupra învățării.● profesorii implicați au în mod deosebit, au rolul de îndrumători pentru studiu.● se lucrează de obicei, în perechi sau grupuri.
Informația este structurată pe săptămâni și împărțită în materiale scurte: ● Videoclipuri● Scheme sau desene● Cântece, haiku, glume● Exerciții de grup● Jocuri interactive și educaționale● Provocări instant
Se desfășoară astfel: ● Online, pe Zoom, ședințe de 90 min.● Materialele sunt încărcate și organizate pe Googe Classroom.● O dată pe săptămână, întâlnire live 90 min. cu sensei și senpaii pentru conversație și fixare a noțiunilor în grupul mare și în grupuri mai mici, prin activități plăcute, distractive.● Copiii primesc scurte videoclipuri pentru studiu individual și câteva teme pentru acasă. Acestea sunt concepute pentru a le face cu ușurință, singuri și pe ele primesc feedback. Tematica pornește de la pasiunile lor, pentru a face învățarea cât mai plăcută.● Pe grupul de WhatsApp se pot consulta între ei sau cu profesorii și, astfel, au contact cu limba japoneză permanent.Au la dispoziție suport de curs și caiete de lucru. În funcție de preferințele personale, copiii au posibilitatea să aleagă: ● Programul și tematica unei zile de studiu.● Jocurile de care sunt pasionați.● Seria de activitati.● Concursuri și quizuri.● Arte și activități artistice: origami, kirigami, washi ningyo, desen stil chibi, noțiuni de colorat de tip anime.● Tradiții japoneze.● Kamishibai.● Povești din manga sau anime.